Söndag.

Det känns som om det alltid är söndag. Jag är inte riktigt säker, men det känns som det är fler söndagar på ett år än någon annan dag.

Denna söndag har bl.a. tillbringats på biblioteket. Jag älschkar bibliotek. Den uppmärksamme kommer givetvis ihåg att jag rev av en termin på Biblioteks-och Informationshögskolan i Borås för x antal år sen. Tyvärr funkade det inte att jobba samtidigt som man studerade ( läs: jag är lat) så jag fick kasta in bibliotikare-handduken.

 I alla fulla fall hängde jag på bibblan för att göra lite research för det där jobbet som jag ska söka. Sen läste jag lite i en av de bästa böcker jag har läst. Den heter Mama Day och är skriven av Gloria Naylor. Tyvärr har dess svenska utgåva gått ur tryck för många år sedan, men den ihärdige kan hitta ett ex på sitt lokala bibliotek. Do it!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0