Bokrecensioner

Jag måste bekänna: fast jag jobbar i bokhandel läser jag sällan vad recensenter skriver om böcker. Den enkla anledningen till detta är att de oftast är supertråkiga. Jag vet inte om det beror på att jag är korkad eller nåt, men så fort en recension blir navelskådande så tycker jag bara att det är löjligt. Iallfall om det handlar om en "vanlig" bok.

Jag tycker man ska akta sig för att analysera sönder böcker och göra för stora saker av det, för en bok ska vara en läsupplevelse. Och framför allt ska den vara ens egen läsupplevelse.


( kan fortfarande inte förstå hur Magnus Utvik kunde ge Elsas Mode en 4:a)

xoxo


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag ger den en knapp 1:a... Namedropping???

2009-11-25 @ 16:31:21
Postat av: Sara P

Vet inte heller vad han tänkte på :O

Själv så läser jag alla recensioner jag ser typ, vet inte riktigt varför, för det mesta är de hemskt tråkiga och innehåller en massa ordbajseri.Kanske har med jobbet att göra, jag vill hänga med liksom :)

2009-11-25 @ 20:17:18
Postat av: Sara

Anna: Det fina är att vi kan se fram emot en uppföljare också :D



Sara P: Det är klart man ska hänga med. Men enda anledningen till att jag kollar igenom dem som hastigast är om kunden kommer och säger att de vill ha den boken som var recenserad i den och den tidningen. Då vet jag ändå vilken det är, men har sluppit irritera mig på navelskådande ordbajseri :)

2009-11-25 @ 21:16:56
URL: http://pinkshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0