I blame Ursula

Det har hänt en liten olycka här i våningen. Jag har tvättat några par jeans, och samtidigt passade jag på att slänga med lite andra mörka saker. Det skulle jag inte ha gjort. Tyvärr fanns det lite ljusare partier på några av dessa mörka saker. Dessa ljusa partier är inte mörka längre.
De är blå.

Uppenbarligen har några jeans färgat. Det känns som om jag skulle ha förutsett detta. Jag är ju ingen houswife direkt, men någonstans i mitt bakhuvud känner jag igen att jeans kan färga av sig. Någon annanstans därinne har jag dock lagrat att saker inte färgar av sig om man tvättar på 40 grader.

Jag skyller på min undermåliga hemkunskapsundervisning. Vi hade en lärarinna som hette Ursula. Ursula var från Tyskland och hade afro. Tänk riktig mikrofonfrilla liksom. Istället för att lära oss vettiga saker som hur man tvättar utan missöden, fick vi göra svartaminkräm (nåt otäckt med svarta vinbär) samt en oätlig grönsakssoppa. För det mesta skrek hon och skällde på oss. Hon gillade inte barn så värst mycket.

Det här var väl hennes slutgiltiga fuck you antar jag. En av mina favorittröjor är numera ful-blå på vissa ställen.

Tack Ursula. Tack.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0