Superheroes

Alla har väl någongpng önskat att de var en superhjälte alt. en person med extraordinära gåvor. Det finns många att välja emellan; man kan t.ex.  vara osynlig, kunna flyga eller läsa folks tankar.
Ingen utav ovannämnda har dock lockat mig. Tänk att vara osynlig, folk skulle se rakt igenom dig och inte vara medveten om att du var där. Det skulle ju kännas tämligen ensamt. Det är ju totalt bortkastat på mig att kunna flyga; flygrädd som jag är känner jag mig inte ens trygg i värsta stooora flygmaskinen, hur skulle det då vara om jag flög opmkring helt oskyddad? Att kunna läsa folks tankar skulle förmodligen bara leda till ledsamheter, tänk vad mycket man skulle få reda på, som man egentligen inte vill veta.

Min superhjältedröm är en helt annan.

Jag skulle vara Ät-Mer-Gå-Ner-I-Vikt-kvinnan. Min superkraft skulle vara att jag skulle kunna äta hur mycket som helst av vadsomhelst, och på detta sätt gå ner i vikt.  Det skulle vara " Här, ta en bulle ( eller tio, till varje måltid), du börjar se lite tunn ut." eller "Jessies supergoda vitachokladmousse med färska bär till lunch ( varje dag)  - ja, tack"

Mumma.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0