Min mormor.

Den här veckan har verkligen rusat fram. Ikväll efter jobbet köpte jag en Svensk Damtidning och en påse snask och drog iväg för att överraska mormor. För er som inte vet så har jag världens fränaste mormor. Hon var värsta partypingland back i the day; det var förfester, krogrundor och kryssningar (!) för hela slanten. Jag tror att mormor saknar den tiden otroligt mycket, hon är inte speciellt nöjd med att bli gammal ( hon fyller 82 senare denna månad) Hade knäet hållit så skulle hon gärna ha dragit på sig klackarna igen och tagit en svängom nån lördagskväll. Jag tycker att det är helt underbart att ha en mormor som är såpass ungdomlig och med i matchen, som klarar sig själv trots sin ålder.  Som substitut för hennes förlorade utekvällar får hon höra allt om mina, och allt om mina vänner och deras upptåg ( detta tycker hon är speciellt intressant). Även om hon numera får tillbringa tiden med korsord, böcker, Efterlyst ( en klar favorit) och sport på tv ( hon har blivit helt frälst på senare tid, jag misstänker att det är för männens skull) så är hon nog rätt nöjd ändå. Hon har barn, barnbarn och barnbarnsbarn ( mina små systerdöttrar) som hon tycker om, och som tycker om henne.
                                            Detta blogginlägg dedikeras till min mormor Gunvor ♥

Kommentarer
Postat av: K

grinar

2008-11-07 @ 07:51:44
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0