Våga Vägra Magväska

Nu är resan bokad. Helt plötsligt öppnas en helt ny värld av möjligheter ( och problem):

Problem no1: Jag är flygrädd. Jag ser framför mig två olika alternativ:
a) planet störtar, vi tokdör( av olika anledningar såsom motorhaveri, kapning mm) .
b) Planet störtar mitt ute i ingenstans, vi överlever fast dör en långsam död ( tänk Alive om ni känner till filmen)
Problem no2: Jag har ingen jättestor ryggsäck då rullresväska tydligen inte är det bästa alternativet
Problem no3: Jag tilltalas inte av tanken att ha magväska ( enbart att skriva det gör mig illamående) Tydligen är det dock rätt smart att ha det. Suck.
Problem no4: Såfort jag ser nyheter på nätet eller på tv handlar de om
a) nån pilot som har fått stroke under sin flygning och blivit blind eller liknande
b) någon har dött i Thailand efter att ha blivit stungen av en kubmanet
Dessutom måste jag förnya mitt pass och ta en massa sprutor.

Okej, positivt tänkande här då...

Möjlighet no1: Jag ska besöka ett land ( om jag inte dör på vägen) som många beskriver som paradiset på jorden
Möjlighet no2: Jag ska göra det i sällskap med några av mina favvo-människor
Möjlighet no3: Thailand är varmt. Och soligt. Och billigt.

Visste ni förresten att magväska heter fannypack på engelska? Det tycker jag är ett roligt ord.

xoxo


Kommentarer
Postat av: K

Ha ha ha!! Fannypack. Klart det kommer gå bra med resan smulan...nemas problemas. Om inte kommer jag och räddar dig, lr så kan jag kanske åka med...Nejnas är stark, han kan stuva ned mig i en gigantisk kabinväska. snålskjuts

2008-11-10 @ 08:34:46
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, rädda mig! Och om du inte lyckas så dör jag iallafall i gott sällskap=) J är ju en rejäl gosse, klart han kan ta dig som handbagage.

2008-11-10 @ 11:17:19
Postat av: Therese

Du behöver inte ha en magväska av den "gamla" (tyska?) stilen som man de facto knäpper runt magen. Det finns små tunna, platta väskor som man hänger runt halsen och har under tröjan. Jag har en sådan hudfärgad som jag alltid har passet och forexkuvertet i :-) Kolla in bluebox.se också för kolla passfodral!

2008-11-10 @ 11:27:29
URL: http://kdchicks.blogg.se/
Postat av: Sara

Therese: Vilken bra idé, jag ska genast kolla in det! Tack =)

2008-11-10 @ 11:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0