Skepp o´hoj

Detta kanske inte är allmänt känt, men yours truly lider av måttlig båtskräck ( tänk Titanic och Estonia..) och försöker i möjligaste mån att undvika flytande farkoster. Nu har ett tillfälle att bota denna skräck yppat sig, vi ska tydligen åka på Ålandskryssning i oktober. Vi är en rätt stor grupp som ska kidnappa en kompis som fyller år. Denna grupp kommer att bestå av 95% män ( jag och Miz C får hålla fanan högt) som alla har gemensam nämnare att de inte direkt spottar i glaset.. Hum hum. Detta kan sluta hursomhelst.
Antingen får jag tillbringa hela resan utrustad med lämplig flytväst, sittandes i livbåten ( för att vara först när båten kör på isberget) eller så får jag sälla mig till de drinkgladda gossarna och dränka min båtskräck.

Jag får fundera på saken.

xoxo


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kolla gärna upp vad det är för båt och vilken storlek den har. Jag åkte en liten båt till Åland för något år sen och det blåste 17sek/m ute på havet. Det var inte så roligt för jag mådde fruktansvärt dåligt och jag vomerade ett antal gånger.. Men rädd för ett isberg ska du inte behöva vara. :)

2008-09-10 @ 20:41:58
URL: http://jop.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh herregud. Nu vill jag inte åka alls svälj Båtstorleken ska kollas upp a.s.a.p!

2008-09-11 @ 15:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0