Thailand nästa?

Nu när semestern är slut är det dags att börja tänka på nästa. Vi funderar på att åka till Thailand nästa år, precis som vi gjorde i januari-februari i år. Slutet av januari, början av februari passar ypperligt: vädret är oftast crap och allt är tråkigt. Om jag inte vore så flygrädd och fick maxpuls bara jag tänker tanken på att åka, så skulle allt vara perfekt. Suck.

Jag får titta på bilderna och försöka tänka på hur skönt det var. Och inte på den 10 timmar långa flygresan då jag ( givetvis) satt vid fönstret och glodde ut på vingen och spanade efter rök eller annat som kunde indikera att vi snart skulle störta. Buuuuuu!

Kolla här liksom:




Utsikten från frukostbordet på Phi Phi. Inte illa.


Kioskbåten på Prinsesstranden i Ao Nang där jag åt världens godaste fried rice. För 15 kronor.




Thailändsk pannkaka med Nutella.

Mötet med bebiselefanten i Bangkok.

Måste bejaka min inre Stig-Helmer: jag kan flyga, jag är inte rädd..

xoxo

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ååååå ollifanten!!! SÅ söt! Januari är perfekt ju, julen är slut, det är kallt och äckligt och man är svintrött på vintern. Jag följer med i tanken. :-o K&P.

2009-08-24 @ 20:49:25
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/
Postat av: Therese

Åhh vad härligt! Vi var på Koh Samui i mars. Minnen... Hur var er resrutt och hur länge var ni borta?

2009-08-24 @ 20:53:02
URL: http://theresemedmera.blogg.se/
Postat av: Sara

Kerstin: Nästa gång följer du med PÅ RIKTIGT!



Therese: Nu ska vi se: vi började med att landa i Bangkok, sen flög vi direkt till Phuket där vi stannade två nätter. Sedan tog vi färjan till Phi Phi. Sen tog vi båten till Krabi och Ao Nang och sen flög vi till Koh Samui. Till sist avslutade vi med ett par dagar i Bangkok ( där all bränna försvann) innan vi åkte hem till kylan igen. 22 dagar var vi borta tror jag.

2009-08-24 @ 21:55:46
URL: http://pinkshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0