Röda dagar rocks!

Aaaah, ännu en ledig dag. Jag gillar verkligen när de kommer såhär nära varann. Idag är det rätt tomt på schemat; dock ska jag och J ta en tur på stan och införskaffa lite nödvändiga Thailandssaker ( läs: mp3-spelare, nackkudde osv) Tydligen ska det vara bra att ha stödstrumpor också. Min ömma moder som jobbar inom äldrevården lovade att fixa ett par. De kommer definitivt att dämpa lyxkänslan lite, men det är smällar man får ta.

Vet ni egentligen varför man firar trettondagen? Det visste inte jag, så jag och K googlde det igår. Tydligen är det något ovisst varför; i katolska och protestantiska kyrkor firas trettondag jul istället som den dag då de tre vise männen kom med guld, rökelse och myrra till det nyfödda jesusbarnet ( som jag trodde de gjorde vid krubban på jul osv?) Det är egentligen oväsentligt, huvudsaken är att vi är lediga idag.
Japp, jag är en hedning.

xoxo


Kommentarer
Postat av: K

TACK för igår finaste lilla smula! Ajj häd a gräjt tajm. :D Apropå stödstrumpor; mitt råd är att absolut skaffa ett lr två par!!! Finns ju bla risk för blodproppar i benen när man sitter stilla så länge som ni kommer göra. Tuggummi ( mot lock för öronen! ), MP3-spelare, soft kudde, massor av lektyr ( det lät snuskigt ), Alvedon, öronproppar...eh, där tog det stopp. Men stödstrumpor bör ni ha, egentligen både du och Nejnas. He he. :D

2009-01-06 @ 13:30:19
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0