Dagens fråga

Som jag nämnde häromdagen förstördes min nattsömn av en styck otäck insekt. När jag låg där och försökte undvika att bli tokig ( och just efter jag hade fäktat hysteriskt runt mig med en kudde och iochmed detta spillt ut ett helt vattenglas över nattduksbordet..) kom jag att tänka på följande: varför svärmar alltid myggor och liknande runt ansiktet på folk? Vad är det exakt de är ute efter? Jag försökte fresta myggan med min saftiga vad, men den envisades ändå med att attackera motsatt del av kroppen.  

Är det någon som kan upplysa mig i denna fråga?

xoxo

Kommentarer
Postat av: Tommie

Jag gissar på att händer och ansikte håller högre temperatur än exempelvis din "saftiga vad". Dessutom är ett människohuvud smockfullt av ytliga blodkärl. :D

2009-07-28 @ 16:11:58
URL: http://artworks.se/vardag/
Postat av: Sara

Tommie: Du kan mycket väl ha rätt... Jag trodde mest att det var att myggan ville driva mig till vansinne. Fast de kanske inte jobbar så, myggorna.

2009-07-28 @ 18:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0