Lååååång tisdag

Idag är butiken tämligen folktom. Med jämna mellanrum fylls den av turister som antingen vill:
a) köpa vykort ( Haben Sie Briefmarken?)
b) köpa kartor
c) fråga vart nåt ligger.
Den sistnämnda är mest förekommande. Antingen är Karlstad en otroligt dåligt skyltad stad eller så är dagens turister alltför bekväma och orkar inte leta sig fram. Ibland känns det som vi är mer turistbyrå än bokhandel.

Jag har i skrivande stund parkerat mig bakom informationsdisken. Om inget oförutsett händer så blir jag kvar här resten utav dagen.

xoxo

Kommentarer
Postat av: K

Haben sie briefmarken? Hihi. Den frasen skall jag använde någon gång.

2009-07-07 @ 19:24:43
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0