Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken.

Eller vad det nu heter. Iallafall, igår gjorde jag världens dummaste grej genom att ventilera att jag hade sovit så gott på natten. Det skulle jag inte ha gjort. Per automatik gjorde nu detta att jag hade en synnerligen crappy natt inatt. Jag vaknade hela tiden, och sedan fick jag lite extern hjälp också. Kl 06.00 drog nämligen en borr igång. Tänk typ  " boooooooooooooorrrrr, borr, borrr, borr,tystnad, borr, booooorrrrr, boooooooooooorrrrrrr, borr, tystnad, booorr, boorrr ".

 Ni fattar.
 
Sedan blev det lite sågande, snickrande, slamrande med bräder och högljudda samtal på det. När jag hasade mig upp och kikade ut såg jag att någon hade smällt upp en hel träslöjdssal alldeles utanför vår dörr. Det visade sig att grannen tydligen ska bygga om nånting i sin monsterstora lägenhet, och därför måste ta dit tio man kl 06 på en måndagsmorgon.
GODMORGON för faaaaaaaaan!

xoxo

Kommentarer
Postat av: Therese

Jippie.. SJälv så vknade jag av att balkongdörren smällde igen inatt och J som sa till mig att stänga den ordentligt men jag orkade inte gå upp så jag låtsades som om jag sov och så fick han gå upp :-)

Förresten har läst någonstans om blogghyfs så jag tänkte bara säga att jag lagt upp en länk till dig på min blogg. mest för att jag inte ska glömma att gå in och läsa. Du skriver bra och det är läsvärt. Hoppas det är ok :-)

2009-07-06 @ 10:51:07
URL: http://theresemedmera.blogg.se/
Postat av: Sara

Therese: Du körde ett väl beprövat trick där, att sova räv funkar alltid ;)

Vad snällt att du har länkat till mig, självklart är det okej. Jag bugar och bockar för berömmet! Dessutom blir jag helt till mig i trasorna och stolt, känns som om jag vill ringa mamma eller nåt:)

2009-07-06 @ 17:40:32
Postat av: Anna

Knacka på kl 6 imorgon bitti o fråga om de har kaffe (om de inte är vakna o håller på redan)!! undrar de så säg att du trodde de alltid var vakna vid den tiden och kliv in :P

Hatar folk som inte respekterar sömn!!! MORR

2009-07-06 @ 17:57:49
Postat av: Sara

Anna: Bäst för dem att de håller sig väldigt passiva imorgon, annars kommer jag att gå bananas! Vad har hantverkare för livskvalité egentligen, måste de tvingas att börja så tidigt??

2009-07-06 @ 20:51:46
URL: http://pinkshit.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vad är det för morgonpigga satar som ens tackar ja till att börja jobba vid denna okristliga tid?

2009-07-07 @ 12:31:59
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Sara

Veronica: Jag vet,sadister!Morgonpigga hantverkare är av ondo!

2009-07-07 @ 12:49:31
Postat av: Anna

Tacka vet jag att slumra hos päronen once in a while ;) här får man sova ut iaf!!

Inte bli väckt att alkoholister som ringer kl 10 på morgonen!! FII FAUN

Står nästan i klass me byggarbetare de...

2009-07-09 @ 15:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0