Ni kan kalla mig Mat-Tina ( eller ja, hellre Mat-Sara då)

Ikväll var sen stor kväll för mig, jag lagade mat! Alldeles själv! Utan att ringa syrran eller mamma eller googla. För den oinsatte kan detta verka som en oansenlig sak, men det är stort. Riktigt stort.
 För nytillkomna läsare kan jag erkänna att jag är helt kulinariskt handikappad. God mat för mig är sånt som andra lagar eller som man kan köpa. Ska jag laga mat har jag två paradrätter: fullkornspasta med fetaost och tomater samt fiskpinnar, broccoli och mos ( pulvermos såklart),

Men idag steg jag ur min comfort zone och gjorde couscous med tomat- och basilikakryddning och fetaost. Visserligen kom kryddblandingen från en påse och ja, fetaosten, den kommer ju färdig. Men jag kom på det alldeles själv!

Nu har jag fem lediga dagar framför mig. Jag är tillfreds.

xoxo

Kommentarer
Postat av: Sara P

Smarrigt :) Hoppas ni får superduperkul i STHLM

2009-07-10 @ 23:54:53
Postat av: Sara

Sara P: Det var faktiskt svingott, jag åt alldeles för mycket som vanligt. Tack, det ska bli grymt :)

2009-07-11 @ 11:02:53
URL: http://pinkshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0