Radioförberedelser

Nästa vecka är det dags att göra radio igen. Hurra! Denna gång ska det handla om historiska böcker. Det kan nog bli väldigt bra, botaniserade i våra hyllor idag och hittade några guldkorn.

Numera är historia inte min favoritgenre, men när jag var liten så var det annorlunda. Då ville jag nämligen bli arkeolog. Jag hade en vision om att gräva fram skatter i Egypten och andra spännande ställen.
 Den drömmen dog när jag insåg att det finns dåligt med spännande ställen för arkeologer i Sverige. Här gräver man inte fram faraogravar. Här står man ute i regnet på ett lerigt fält och borstar fram en minimal flintyxeflisa eller något annat oglamoröst. Inte vidare Indiana Jones-igt om man säger så.

Då ändrade jag mig och ville bli veterinär istället. Nu vet vi ju att det inte blev just så, numera får jag hålla tillgodo med Animal Planet istället.



Indiana Jones, professor i arkologi med förkärlek för oxpiskor.

xoxo

Kommentarer
Postat av: Therese

Mmm animal planet.. Och discovery... Shark attack I love!

2009-10-06 @ 09:30:29
URL: http://theresemedmera.blogg.se/
Postat av: Sara

Therese: Jag är helt såld på Animal Cops Houston och de andra Animal Cops-programmen. Och Krokodiljägaren förstås <3

2009-10-06 @ 09:57:17
URL: http://pinkshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0