Skräckupplevelse

Hissen i vårt hus är väldigt obehaglig. Inte så att den stannar eller så, utan att det är extremt obehagligt ljus i den. Och med obehagligt menar jag avslöjande. Har du en skavank så syns det i vår brutalärliga hiss.

Imorse gjorde jag misstaget att spegla mig lite när jag åkte ner. Det skulle jag inte ha gjort. Plötsligt upptäckte jag något fruktansvärt på flera ställen: vita hårstrån. OCh inte ett heller, utan m a s s o r.
Jag är inte ens gråhårig - jag är kritvithårig. Griiiiiiiiiin. Måstefärgahåreta.s.a.p.
I desperation försökte jag rycka loss de förhatliga hårstråna. Jag fick loss ungefär tio vanliga hårstrån och ett vitt. Nu är jag snart en skallig kvinna med vita hårtussar lite här och var.

Nu ska min kollega Sara P få rycka lite, hon är bättre på precisionsarbete än vad jag är.

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0